Veelgestelde vragen
Wij staan voor u klaar
Service & onderhoud
Service & onderhoud Storing melden Serviceabonnement Onderhoudsabonnement zonnepanelen Ketelcheck Waterzijdig inregelen Loodgieter en dakwerk Veilig wonen Verhuizing doorgeven Veelgestelde vragenVoordelen service abonnement
- Langere levensduur
- Lager energieverbruik
- Minder kans op storingen
- Veiliger toestel
Serviceabonnementen
Wanneer vindt periodiek onderhoud aan mijn toestel(len) plaats?
Het onderhoud per toestel gebeurt één maal per 24 maanden. Onderhoud wordt uitgevoerd op alle toestellen waarop een Serviceabonnement is afgesloten, maar ook op de huur- en leasetoestellen. Onze afdeling planning neemt periodiek contact met u op voor het maken van een afspraak.
Is het mogelijk om het onderhoud van al mijn toestellen in één keer te plannen?
Een monteur van ASN Installaties komt alle toestellen waarvoor je bij ons een Serviceabonnement hebt afgesloten in één keer onderhouden.
Wat moet ik doen als ik een Serviceabonnement wil afsluiten?
Met een Serviceabonnement van ASN Installaties bent u verzekerd van uitstekende service waarbij veiligheid, betrouwbaarheid en professionaliteit hoog in het vaandel staan. U kunt zich aanmelden via het aanmeldformulier op onze website. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Komt er een monteur van ASN Installaties als ik 's avonds of in het weekend een storing heb?
Indien het een urgente storing is, verleent ASN Installaties elke dag van de week dus ook in het weekend en tijdens feestdagen tot 22.00 uur service. Bij calamiteiten zijn wij 24/7 bereikbaar.
Hoe kan ik een storing aanmelden?
Heeft u een spoedgeval? Neem dan telefonisch contact met ons op via 0519-820000. Heeft u een storing, maar is het geen spoedgeval? Mail dan naar info@asndokkum.nl. Wij staan 7 dagen per week, 24 uur per dag voor u klaar.
Heb je nog geen Serviceabonnement? Dat is ook geen probleem. Wij komen graag bij u langs om het probleem op te lossen. De kosten worden dan op basis van voorrijkosten, arbeidsloon en eventuele materiaalkosten met u afgerekend.
Wat kan ik zelf doen bij een storing voordat ik contact opneem?
Sommige storingen kunt u zelf snel en eenvoudig oplossen. Doorloop de onderstaande 10 stappen en ontdek of u zelf de cv-ketelstoring kunt verhelpen. Komt u er niet uit? Dan staat ons team van monteurs natuurlijk voor u klaar.
- Staat de gaskraan open?
- Heeft het toestel een waakvlam? Controleer dan of deze nog aanstaat. Zo niet, steek deze dan opnieuw aan.
- Krijgt het toestel stroom? Controleer of de stekker in het stopcontact zit.
- Staat er spanning op het stopcontact? Controleer de elektriciteitszekering(en) en/of de aardlekschakelaar.
- Geeft de display van het toestel een storing aan?
- Heeft het toestel een resetknop? Reset dan de ketel.
- Staat de kamerthermostaat hoog genoeg?
- Staan de radiatorkranen open?
- Is de druk in de cv-ketel goed? De zwarte wijzer van de drukmeter hoort tussen de 1,0 en 2,0 atmosfeer te staan. Is dit niet het geval? Vul dan bij tot de juiste druk.
- Tikt de radiator of hoor je water stromen? Dan is de kans groot dat de cv-ketel moet worden bijgevuld of de verwarming moet worden ontlucht.
Is uw toestel na deze controle nog steeds in storing, neem dan contact op met ons op: 0519 82 00 00. Wij zijn 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. Welk storingsnummer staat er op uw cv-ketel. Graag dit nummer noteren en aan ASN Installaties doorgeven. Voorbeeld van een storingsnummer is: 08009009 voor gas / stroom en 08000359 voor water.
Kan ik voor een bezoek van een monteur een vast tijdstip afspreken?
Dit kan helaas niet. Voorkeur aangeven voor een dagdeel is wel mogelijk.
Waar kan ik zien wat er allemaal is inbegrepen in mijn Serviceabonnement?
Wij bieden verschillende soorten Serviceabonnementen aan. In het abonnementoverzicht staan de verschillende tussen de abonnementsvormen. Heeft u nog aanvullende vragen? Dan kun je via ons contactformulier een folder aanvragen of contact opnemen met het klantencentrum.
Uit welke Serviceabonnementen heb ik de keuze bij ASN Installaties?
Wat wordt er verstaan onder randapparatuur?
Onder randapparatuur wordt verstaan: expansievat, overstort, vulkraan, inlaatcombinatie, radiatorkraan en merkgebonden thermostaat.
Wat is een eerste inspectie of ketelcheck?
Indien u een Service abonnement afsluit, dan krijgt u een gratis ketelcheck t.w.v. €85,-. Dit is inclusief de voorrijkosten. Bij de ketelcheck controleren wij uw cv-ketel. Indien uw toestel gebreken vertoont of niet naar behoren functioneert, dan hestellen wij in overleg met u tegen arbeidsloon of materiaalkosten. Wanneer het toestel is geaccepteerd, sluiten wij uw abonnement af.
Wanneer moet er op mijn apparatuur een eerste inspectie plaatsvinden?
Er vindt een eerste inspectiebeurt plaats wanneer het toestel niet is geplaatst door een monteur van ASN Installaties.
Zijn er kosten verbonden aan een eerste inspectiebeurt?
Eventuele materiaalkosten bij een eerste inspectie worden altijd bij de klant in rekening gebracht. Wanneer het toestel niet in het onderhoud wordt genomen door ASN Installaties (bijvoorbeeld door een zeer slechte staat van het toestel) worden er bij de klant een vaste prijs van € 85,- in rekening gebracht. Indien de klant aangeeft voorafgaand, tijdens of na afloop van de eerste inspectie geen Serviceabonnement te willen afsluiten, dan wordt ook het bedrag van € 85,- in rekening gebracht.
Waar vind ik de algemene voorwaarden voor een Serviceabonnement?
De algemene voorwaarden voor een Serviceabonnement zijn te vinden op het Service- & Onderhoudscontract of opvraagbaar via het contactformulier.
Producten en diensten
Welk merk cv-ketels levert ASN Installaties?
ASN Installaties biedt een breed scala ketels, combiketels & HR-ketels aan van de beste merken. Wij kunnen de cv-ketel vakkundig voor u installeren. Vraag geheel vrijblijvend een offerte aan, onze adviseurs vertellen u graag welke mogelijkheden het beste aansluiten bij uw persoonlijke wensen en behoeften.
In welk gebied is ASN Installaties werkzaam?
ASN Installaties is werkzaam in Friesland, Groningen en Drenthe.
Waar kan ik meer informatie aanvragen?
Vraag een informatiepakket aan via het contactformulier, stuur ons een mail via info@asndokkum.nl, of neem telefonisch contact op met onze adviseurs via: 0519 - 82 00 00
Waar vind ik de algemene voorwaarden voor de huur van een warmwatertoestel?
De algemene voorwaarden voor de huur van een warmwatertoestel zijn te vinden op het huurcontract of opvraagbaar via het contactformulier.
Zonnepanelen
Wat verstaat men onder een zonnecollector en wat onder een zonnepaneel?
Een zonnecollector (thermisch paneel) verwarmt water door middel van zonlicht. Dit water kan weer gebruikt worden om bijvoorbeeld te douchen. Een dergelijk systeem bestaat uit twee tot vier zonnecollectoren en een zonneboiler. Zonnepanelen absorberen fotonen uit het zon- of daglicht en zetten deze om in (gelijk)stroom.
Wat verstaat men onder een zonne-energiesysteem?
Een zonne-energiesysteem (ook wel Sunkit genoemd) is een compleet systeem dat bestaat uit zonnepanelen, omvormer(s), bevestigingsmaterialen en benodigde kabels. Een complete installatie om direct schone elektriciteit te kunnen opwekken. Een netgekoppeld zonne-energiesysteem is aangesloten op het openbare elektriciteitsnet. Een autonoom systeem kan worden geplaatst waar elektriciteit niet voorhanden is.
Hoe werkt een zonne-energiesysteem?
Zonnepanelen absorberen fotonen uit het zon- of daglicht en zetten deze om in (gelijk)stroom. De omvormer zet deze gelijkstroom om in bruikbare wisselstroom die kan worden gebruikt of teruggeleverd aan het elektriciteitsnet. Men maakt onderscheid tussen drie typen zonnepanelen: monokristallijn, polykristallijn en amorf. De kristallijnen zonnepanelen schelen qua rendament niet veel van elkaar. Een amorf of dunnefilm paneel zijn in principe voordeliger door de lage fabricagekosten. Echter, de opbrengst is vele malen lager dan bij kristallijnen zonnepanelen.
Welk gevolg heeft de hellingshoek van mijn dak op het rendement?
Het rendement verschilt per hellingshoek. Deze optimale hellingshoek kun je opzoeken in een instralingsdiagram. Dit is meestal 36º. Als de hellingshoek tussen 45º en 50º ligt, wordt het rendement van de modules bij installatie in zuidelijke richting enkele procenten minder.
Wat is een Wattpiek (Wp)?
Wattpiek is het normvermogen van een zonnecel of zonnepaneel, getest onder standaard omstandigheden (STC*, Standard Test Conditions). Wattpiek duidt dus niet het normaliter afgegeven vermogen aan, maar het hoogste vermogen dat een paneel onder optimale omstandigheden afgeeft. In Nederland hanteren wij een factoor van 0,85 om de gemiddelde opbrengst te berekenen. Voorbeeld: een zonnepaneel van 225Wp levert per jaar gemiddeld 191,25 kWh op. (1 kWp = 1.000 Wattpiek / 1 mWp = 1.000.000 Wattpiek)
Wat is Photo-Voltaic?
Photo-Voltaic of PV is de internationale benaming voor fotovoltaïsche omzetting. Hiermee wordt het natuurkundige proces bedoeld waardoor zonlicht via een zonnecel in elektriciteit wordt omgezet.
Wat is bepalend voor de kwaliteit, het rendement en het vermogen van zonnepanelen?
De kwaliteit van zonnepanelen in de markt verschilt nogal. Hoe hoger de kwaliteit hoe hoger het rendement van het zonnepaneel. Dus uiteindelijk ook een hoger rendement voor het complete zonne-energiesysteem.
Wat zijn mijn opbrengsten en uitgaven?
Na de initiële investering is de gemiddelde terugverdientijd ongeveer 12 jaar. Hierna zal het zonne-energiesysteem geld besparen of opleveren. De gemiddelde levensduur van zonnepanelen is ongeveer 25 tot 30 jaar. De omvormer gaat gemiddeld ongeveer 20 jaar mee. De vervangingskosten van de omvormer zijn gering.
Wek ik ook stroom op wanneer de zon niet schijnt?
Ja, een zonnepaneel werkt ook bij diffuus licht. Diffuus licht is zonlicht dat de aarde niet direct bereikt, bijvoorbeeld wanneer het bewolkt is, maar wordt geabsorbeerd en weerspiegeld door de atmosfeer. De elektriciteitsopbrengst is wel het hoogst bij helder weer.
Wat is de optimale richting van een zonne-energiesysteem?
Zonnepanelen halen maximaal rendement als ze naar het zuiden gericht zijn. Het rendement is ongeveer 15 procent lager als het systeem naar het oosten of westen gericht is in vergelijking met installatie onder ideale omstandigheden.
Hoe zit het met de veiligheid?
Het is aan te bevelen om aan de DC-zijde de last af te scheiden. Sommige omvormers hebben deze techniek in zich. Zo niet, dan is een speciale DC schakelaar een zeer aan te bevelen product. De kans op blikseminslag wordt niet groter door een zonne-energiesysteem. Echter is het wel belangrijk om deze gevoelige apparatuur te beschermen door middel van een bliksem- en overspanningsbeveiliger. Daarnaast is het aan te bevelen om een speciale aardlekschakelaar te installeren die een zonne-energiesysteem ‘herkent’.
Wat betreft de bouwvergunning voor een zonne-energiesysteem?
Zonne-energiesystemen kunnen normaliter zonder bouwvergunning aangelegd worden. Vraag uw gemeente voor de zekerheid om meer informatie.
Moet een zonne-energiesysteem apart worden verzekerd?
Vaste panelen vallen onder de verzekering van uw huis. Losse panelen (in bakken of op frames met ballast op het platte dak) zijn voor sommige verzekeringsmaatschappijen losse voorwerpen die apart moeten worden verzekerd.
Hoe zit het met het onderhoud?
Met onze onderhoudsabonnement voor zonnepanelen bent u verzekerd van een optimale opbrengst en een goed werkend zonnestroomsysteem. Dit draagt bij aan de betrouwbaarheid en levensduur van uw zonnepanelen en zorgt voor een optimaal rendement.
Hoe zit het met de vergoeding van de elektriciteitsmaatschappij?
De stroomrekening gaat omlaag, omdat er minder stroom van het energiebedrijf gebruikt wordt. Er bestaat een kans dat u een andere meter moet plaatsen. Neem hiervoor contact op met uw energiemaatschappij.
Betalingen
Worden er kosten berekend wanneer ik mijn abonnementsgelden via een factuur wil betalen?
Wanneer u ervoor kiest een factuur te ontvangen, zullen er administratiekosten in rekening worden gebracht.
Welke betalingswijzen hanteert ASN Installaties?
ASN Installaties werkt met automatische incasso per maand. Daarnaast kunt u kiezen voor een factuur per kwartaal. Indien u een factuur wilt ontvangen, zijn hier administratiekosten aan verbonden.
Wanneer zijn jaarlijkse prijswijzigingen bekend voor het volgende jaar en waar kan ik een overzicht krijgen of zien wat ik ga betalen?
Prijswijzigingen worden gedeeld op onze website. Ook is het tarievenoverzicht kosteloos opvraagbaar via onze klantenservice: info@asndokkum.nl of 0519 82 00 00.
Verhuizen of en een nieuwe woning
Wat moet ik doen als nieuwe bewoner wanneer er een huurtoestel in mijn nieuwe woning aanwezig is?
Wanneer er een huurtoestel van ASN Installaties aanwezig is in uw nieuwe woning kunt u dit melden via info@asndokkum.nl of 0519 82 00 00. U ontvangt dan zo spoedig mogelijk een overnamecontract. Het grote voordeel van het huren van een warmwatertoestel is dat u nooit voor onverwachte kosten komt te staan. Wij zorgen ervoor dat 24 uur per dag en 7 dagen per week eventuele storingen gratis worden opgelost.
Wat moet ik doen bij een verhuizing?
Bij een verhuizing komt veel kijken. Wanneer u een serviceabonnement of een huur- of leasetoestel heeft van ASN Installaties is het belangrijk dat u ons tijdig van uw verhuizing op de hoogte brengt. Uw adreswijziging kunt u gemakkelijk en snel bij ons kenbaar maken door het verhuisformulier in te vullen. Uw verhuisbericht wordt na ontvangst zo snel mogelijk in behandeling genomen.
Hoe kan ik mijn huurcontract opzeggen?
Het opzeggen van een contract kan verschillende redenen hebben. Wanneer u het contract opzegt omdat u gaat verhuizen vragen wij u het verhuisformulier in te vullen. De nieuwe bewoner kan de lopende contracten op het oude adres dan wellicht overnemen. Wanneer u uw contract om een andere reden opzegt, dan kunt u het opzegformulier invullen. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.
Wat is de opzegtermijn bij een beëindiging van het huurcontract van een warmwatertoesel?
Voor een service & onderhoudsabonnement geldt een minimale duur van één jaar, daarna is evenals bij een huurcontract het abonnement per maand schriftelijk opzegbaar.