Contact

Veelgestelde vragen

Serviceabonnementen

Hieronder vindt u veelgestelde vragen over serviceabonnementen. Mocht het antwoord op uw vraag hier niet tussenzitten, dan kunt u contact met ons opnemen.

Het onderhoud per toestel gebeurt één maal per 18 maanden. Onderhoud wordt uitgevoerd op alle toestellen waarop een serviceabonnement is afgesloten, maar ook op de huur- en leasetoestellen. Onze afdeling planning neemt automatisch contact met u op voor het maken van een afspraak.

Een monteur van ASN Installaties komt alle toestellen waarvoor u bij ons een serviceabonnement heeft afgesloten in één keer onderhouden.

Met een serviceabonnement van ASN Installaties bent u verzekerd van uitstekende service waarbij veiligheid, betrouwbaarheid en professionaliteit hoog in ons vaandel staan. U kunt zich aanmelden via het aanmeldformulier op onze website. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Indien het een urgente storing is, verleent ASN Installaties elke dag van de week dus ook in het weekend en tijdens feestdagen tot 22.00 uur service.

Wij staan 7 dagen per week, 24 uur per dag voor u klaar. Hebt u nog geen abonnement? Dat is ook geen probleem. Wij komen graag bij u langs om het probleem op te lossen. De kosten worden dan op basis van voorrijkosten, arbeidsloon en eventuele materiaalkosten met u afgerekend. Uiteraard kunt u dan alsnog een abonnement afsluiten, zodat u de volgende keer niet meer voor onverwachte kosten komt te staan. In dit geval hoeft u geen voorrijkosten te betalen.

Wellicht kunt u de storing zelf oplossen. Meld een storing pas nadat u het volgende gecontroleerd heeft:

  • Er geen warmwaterkraan druppelt (bij CV combi toestellen).
  • De schakelaar bij de CV ketel op “in” staat en de stekker in het stopcontact zit.
  • De zekeringen niet defect zijn en de aardschakelaar “in” staat.
  • De gaskraan niet dicht staat.
  • De installatie goed gevuld en ontlucht is.
  • De kamerthermostaat voldoende hoog is ingesteld.
  • Werkt de kamerthermostaat naar behoren. Zo niet, zijn de batterijen wellicht aan vervanging toe?
  • Er voldoende radiatorkranen open staan.
  • Reset het toestel en kijk of hierna het probleem opgelost is.

Is uw toestel na deze controle nog steeds in storing, neem dan contact op met ons op: 0519 82 00 00. Wij zijn 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar. Welk storingsnummer staat er op uw cv-ketel. Graag dit nummer noteren en aan ASN Installaties doorgeven. Voorbeeld van een storingsnummer is: 08009009 voor gas / stroom en 08000359 voor water.

Dit kan helaas niet. Voorkeur aangeven voor een dagdeel is wel mogelijk.

ASN Installaties heeft verschillende soorten serviceabonnementen. U kunt in het overzicht precies zien waar wat ondervalt. . Daarnaast kunt u via ons contractformulier een folder aanvragen.

ASN Installaties heeft verschillende pakketten opgesteld zodat u het pakket kan kiezen dat het beste bij u past.

  • Basis
  • Comfort
  • Comfort Plus
  • Comfort Plus Extra

Onder randapparatuur wordt verstaan: expansievat, overstort, vulkraan, inlaatcombinatie, radiatorkraan en merkgebonden thermostaat. Wat is een eerste inspectie of ketelcheck? Sluit u een serviceabonnement af, dan krijgt u een gratis ketelcheck t.w.v. € 85,- dit is inclusief de voorrijkosten. Bij de ketelcheck [link naar serviceabonnementen – ketelcheck] controleren wij uw cv-ketel. Vertoont uw toestel gebreken of functioneert deze niet naar behoren, dan herstellen wij het in overleg met u tegen arbeidsloon en materiaalkosten. Wanneer het toestel is geaccepteerd, sluiten wij uw abonnement af.

Sluit u een serviceabonnement af, dan krijgt u een gratis ketelcheck t.w.v. €85,-, dit is inclusief de voorrijkosten. Bij de ketelcheck controleren wij uw cv-ketel. Vertoont uw toestel gebreken of functioneert deze niet naar behoren, dan herstellen wij het in overleg met u tegen arbeidsloon en materiaalkosten. Wanneer het toestel is geaccepteerd, sluiten wij uw abonnement af.

Er moet een eerste inspectiebeurt plaatsvinden, wanneer het toestel niet geplaatst is door een monteur van ASN Installaties.

Eventuele materiaalkosten bij een eerste inspectie worden altijd bij de klant in rekening gebracht. Wanneer het toestel niet in het onderhoud wordt genomen door ASN Installaties (bijvoorbeeld door een zeer slechte staat van het toestel) worden er bij de klant een vaste prijs van € 85,- in rekening gebracht. Indien de klant aangeeft (voorafgaand, tijdens of na afloop) van de eerste inspectie geen Serviceabonnement te willen afsluiten, dan wordt ook het bedrag van € 85,- in rekening gebracht.

De algemene voorwaarden voor een Service- & Onderhoudsabonnement zijn te vinden op het Service- & Onderhoudscontract of opvraagbaar via het contactformulier.

.

Producten en diensten

Hieronder vindt u veel gestelde vragen over onze producten en diensten. Mocht het antwoord op uw vraag hier niet tussenzitten, dan kunt u contact met ons opnemen.

ASN Installaties biedt een breed scala aan ketels, combiketels & HR-ketels van de beste merken. Wij kunnen uw cv-ketel vakkundig voor u installeren. U kunt een geheel vrijblijvende offerte aanvragen. Onze adviseurs vertellen u graag welke mogelijkheden het beste aansluiten bij uw persoonlijke wensen en behoeften.

ASN Installaties is werkzaam in Friesland, Groningen en Drenthe.

Een informatiepakket kunt u via het contactformulier aanvragen of via info@asndokkum.nl.

De algemene voorwaarden voor de huur van een warmwatertoestel zijn te vinden op het huurcontract of opvraagbaar via het contactformulier.

Zonnepanelen

Hieronder vindt u veel gestelde vragen over zonnepanelen. Mocht het antwoord op uw vraag hier niet tussenzitten, dan kunt u contact met ons opnemen.

Een zonnecollector (thermisch paneel) verwarmt water door middel van zonlicht. Dit water kan weer gebruikt worden om bijvoorbeeld te douchen. Een dergelijk systeem bestaat uit twee tot vier zonnecollectoren en een zonneboiler. Zonnepanelen absorberen fotonen uit het zon- of daglicht en zetten deze om in (gelijk)stroom.

Een zonne-energiesysteem (ook wel Sunkit genoemd) is een compleet systeem dat bestaat uit zonnepanelen, omvormer(s), bevestigingsmaterialen en benodigde kabels. Een complete installatie om direct schone elektriciteit te kunnen opwekken. Een netgekoppeld zonne-energiesysteem is aangesloten op het openbare elektriciteitsnet. Een autonoom systeem kan worden geplaatst waar elektriciteit niet voorhanden is.

Zonnepanelen absorberen fotonen uit het zon- of daglicht en zetten deze om in (gelijk)stroom. De omvormer zet deze gelijkstroom om in bruikbare wisselstroom die kan worden gebruikt of teruggeleverd aan het elektriciteitsnet. Men maakt onderscheid in drie typen zonnepanelen, monokristallijn, polykristallijn en amorf. De kristallijnen zonnepanelen schelen qua rendament niet veel van elkaar. Een amorf of dunnefilm paneel zijn in principe voordeliger door de lage fabricagekosten. Echter, de opbrengst is vele malen lager dan bij kristallijnen zonnepanelen.

Het rendement verschilt per hellingshoek. Deze optimale hellingshoek kunt u opzoeken in een instralingdiagram. Dit is meestal 36º. Als de hellingshoek tussen 45º en 50º ligt, wordt het rendement van de modules bij installatie in zuidelijke richting enkele procenten minder.

Wattpiek is het normvermogen van een zonnecel of zonnepaneel, getest onder standaard omstandigheden (STC*, Standard Test Conditions). Wattpiek duidt dus niet het normaliter afgegeven vermogen aan, maar het hoogste vermogen dat een paneel onder optimale omstandigheden afgeeft. In Nederland hanteren wij een factoor van 0,85 om de gemiddelde opbrengst te berekenen. Voorbeeld: een zonnepaneel van 225Wp levert per jaar gemiddelde 191,25 kWh op. (1 kWp = 1.000 Wattpiek / 1 mWp = 1.000.000 Wattpiek)

Photo-Voltaic of PV is de internationale benaming voor fotovoltaïsche omzetting. Hiermee wordt het natuurkundige proces bedoeld waardoor zonlicht via een zonnecel in elektriciteit wordt omhoe werktgezet.

De kwaliteit van zonnepanelen in de markt verschilt nogal. Hoe hoger de kwaliteit hoe hoger het rendement van het zonnepaneel. Dus uiteindelijk ook des te hoger het rendement van het complete zonne-energiesysteem.

Na de initiële investering is de gemiddelde terugverdientijd ongeveer 12 jaar. Hierna zal het zonne-energiesysteem geld besparen of opleveren. De gemiddelde levensduur van zonnepanelen is ongeveer 25 tot 30 jaar. De omvormer gaat in principe zo’n 20 jaar mee. De vervangingskosten van de omvormer zijn gering.

Ja, een zonnepaneel werkt ook bij diffuus licht. Diffuus licht is zonlicht dat de aarde niet direct bereikt, bijvoorbeeld wanneer het bewolkt is, maar wordt geabsorbeerd en weerspiegeld door de atmosfeer. De elektriciteitsopbrengst is wel het hoogst bij helder weer.

Zonnepanelen halen maximaal rendement als ze naar het zuiden gericht zijn. Het rendement is ongeveer 15 procent lager als het systeem naar het oosten of westen gericht is in vergelijking met installatie onder ideale omstandigheden.

Het is aan te bevelen om aan de DC zijde de last af te scheiden. Sommige omvormers hebben deze techniek in zich. Zo niet dan is een speciale DC schakelaar een zeer aan te bevelen product. De kans op blikseminslag wordt niet groter door een zonne-energiesysteem. Echter is het wel belangrijk om deze gevoelige apparatuur te beschermen door middel van een bliksem- en overspanningsbeveiliger. Daarnaast is het aan te bevelen om een speciale aardlekschakelaar te installeren die een zonne-energiesysteem ‘herkent’.

Zonne-energiesystemen kunnen normaliter zonder bouwvergunning aangelegd worden. Vraag uw gemeente voor de zekerheid om meer informatie.

Vaste panelen vallen onder de verzekering van uw huis. Losse panelen (in bakken of op frames met ballast op het platte dak) zijn voor sommige verzekeringsmaatschappijen losse voorwerpen die apart moeten worden verzekerd.

Op zonnepanelen blijft weinig vuil op liggen, omdat de panelen schuin staan. Eenmaal per jaar met lauw water afnemen is meer dan genoeg.

De stroomrekening gaat omlaag, omdat er minder stroom van het energiebedrijf gebruikt wordt. Er bestaat een kans dat u een andere meter moet plaatsen. Neem hiervoor contact op met uw energiemaatschappij.

Betalingen

Mocht het antwoord op uw vraag hier niet tussen zitten, dan kunt u contact met ons opnemen.

Wanneer u ervoor kiest een factuur te ontvangen, zullen er administratiekosten in rekening worden gebracht.

ASN Installaties werkt met automatische incasso per maand. Daarnaast kunt u kiezen voor een factuur per kwartaal. Indien u een factuur wilt ontvangen, zijn hier administratiekosten aan verbonden.

De jaarlijkse prijswijzigingen worden jaarlijks ter kennisgeving geplaatst op onze website. Ook is het tarievenoverzicht kosteloos opvraagbaar via onze klantenservice: info@asndokkum.nl of 0519 82 00 00.

Verhuizen of en een nieuwe woning

Hieronder vindt u veel gestelde vragen over verhuizing of nieuwe woning. Mocht het antwoord op uw vraag hier niet tussen zitten, dan kunt u contact met ons opnemen.

Wanneer er een huurtoestel van ASN Installaties aanwezig is in uw nieuwe woning kunt u dit melden via info@asndokkum.nl of 0519 82 00 00. U ontvangt dan zo spoedig mogelijk een overnamecontract. Het grote voordeel van het huren van een warmwatertoestel is dat u nooit voor onverwachte kosten komt te staan. Wij zorgen ervoor dat 24 uur per dag en 7 dagen per week eventuele storingen gratis worden opgelost.

Bij een verhuizing komt veel kijken. Wanneer u een serviceabonnement van ASN Installaties heeft of een huur- of leasetoestel is het belangrijk dat u ons tijdig van uw averhuizing op de hoogte brengt. Uw adreswijziging kunt u gemakkelijk en snel bij ons kenbaar maken door het verhuisformulier in te vullen. Uw verhuisbericht wordt na ontvangst zo snel mogelijk in behandeling genomen.

Het opzeggen van een contract kan verschillende redenen hebben. Wanneer u uw contract opzegt omdat u gaat verhuizen vragen wij u het verhuisformulier in te vullen. De nieuwe bewoner kan de lopende contracten op uw oude adres dan wellicht overnemen. Wanneer u uw contract om een andere reden opzegt, dan kunt u het opzegformulier invullen. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Voor een service & onderhoudsabonnement geldt een minimale duur van één jaar, daarna is evenals bij een huurcontract het abonnement per maand schriftelijk opzegbaar.